Matchpoint Banen
< Terug naar alle blogs

'Trugkiekn' op 2018

11 januari 2019 'Trugkiekn' op 2018

We zitten nu in week twee van 2019, tijd om de balans op te maken

2018 was een bewogen, succesvol jaar. Zowel voor onze klanten en werknemers als voor ons. We hebben weer heel wat toppers mogen bemiddelen. Er is in dit jaar ook veel voor ons veranderd. De AVG-wet zorgde voor veel veranderingen in onze administratie en bedrijfsvoering. In mei kwam er een nieuw teamlid bij. Romy is sindsdien bij ons werkzaam als Recruiter en ze verzorgt ook de Marketing. Inmiddels zijn we met 5 man sterk en kunnen we optimale dienstverlening verzekeren. Onze vernieuwde website ging in november de lucht in, het ziet er weer fris en fruitig uit met nieuwe teamfoto’s!

Om het jaar goed af te sluiten kregen we op 10 december te horen dat we met vlag en wimpel waren geslaagd voor een mystery call. De branche organisatie ABU - waar wij als uitzendbureau bij zijn aangesloten - had opdracht gegeven aan onderzoeksbureau Store Support om een mystery call-onderzoek uit te voeren onder de aangesloten uitzendbureaus. We kregen van deze mystery caller een discriminerend verzoek voor een fictieve opdrachtgever. Wij zijn daar niet op in gegaan en zijn daarom met 100% geslaagd voor deze test! Een prachtig resultaat.

Het onderzoek heeft alles te maken met de strengere controle op discriminatie in de uitzendbranche. Vorig jaar werd breed uitgemeten in het nieuws, dat discriminatie bij uitzendbureaus maar al te vaak voorkomt. ABU heeft zich daartegen uitgesproken en maakt zich met de campagne ‘werk jij mee? Zeg nee.’ hard voor gelijke behandeling in de uitzendwereld. Om te onderstrepen hoe belangrijk we gelijke kansen voor iedereen vinden hebben we een anti-discriminatieverklaring opgesteld en toegevoegd aan onze website.

Een dergelijk onderzoek naar arbeidsmarktdiscriminatie wordt al jaren uitgevoerd. Vorig jaar zijn er 613 mystery calls geweest onder 233 ABU leden. 87% van de medewerkers is niet meegegaan in het discriminerende verzoek van de fictieve opdrachtgever. Dit is een sprong in de goede richting ten opzichte van voorgaande jaren. In 2015 was dit 64% en in 2012 was het percentage 57%. Het kan uiteraard nog beter. Wij zeggen in elk geval nee tegen discriminatie en ja tegen een diverse arbeidsmarkt!

Bekijk hieronder het filmpje van de 'Werk jij mee? Zeg nee.' campagne van ABU.